A szeretet ünnepe...

2005. nov. 05. (szombat), 16:07, D. keze nyomán
Csípős, Észosztó
Jövőre reklámokkal, fényesre feszülő arcú, pirospozsgás kólamikulással, száncsengős, fogpasztamosolyú rémszarvasokkal ugye júliusban kezdődik a karácsonyi biznisz?

Hozzászólni regisztrált és bejelentkezett felhasználók tudnak.
  • 2005-11-28 22:27:46

    [OFF]

    Sajnos, az olvasótáboromban van pár emberke, akik élvezik, ha b*szogathatnak, ezért a kommentelés regisztrációhoz kötött (megadsz egy e-mail címet és egy felhasználónevet, aztán kapsz egy üzit, amiben a jelszavadat átveheted és kész).

    Csatlakoztam egyébként.

    A blogot magamnak írom, persze nem zártam ki a kommentelést sem. Egyébként nem a saját felfogásomat közvetítettem, amikor azt írtam, hogy senkinek nincs hozzá semmi köze. Elvégre mi egy közösségben élünk (amit társadalomnak is hívhatunk). Ha tudunk hasznos infókkal szolgálni a másiknak, hát miért ne tennénk?
    [/OFF]

    Bocsi, Dú. Jurij, folytassuk az én blogomban ezt.

  • 2005-11-28 22:18:44

    hu-hu gyerekek. nem irigyellek benneteket.

    ez általános hangulat, vagy kivételesen rossz napotok, hétvégétek volt?

    bocsáss meg kedves Bandi, engem kimondottan érdekelt volna, hogy csatlakoztál-e ehhez a céghez, anno fiatalkoromban én elég sok érdekes dolgot tanultam egy mlm rendszerben. Ma már nagyon nem érdekel.

    ha meg semmi köze hozzá senkinek hogy csatlakozol vagy sem egy mlm céghez akkor meg miért irod ki ezt a dolgot éppen az internetre?

    ott a te weblapodon nem tudtam hozzá(d)szólni, lehet, hogy van rá mód csak én nem értek hozzá. ezért írtam ide.

    különösebben nem kell moderálni, nem nagyon zavar az ennél durvább hangnem sem.
    mint írtam különösebben nem áll közel igazán hozzám 1 ember sem (a feleségemen kivül), a szüleim meghaltak, testvérem nincs, és igazán olyan ember sem, akit barátomnak mondhatnék.
    tehát nincs kiben csalódnom sem.

    én itt vidéken még nem látom azt a nagy rohangálást, amit ti ott Pesten. Igaz, közel 9 évnyi pesti élet után már nem nagyon mennék oda vissza.

  • 2005-11-28 07:32:41

    [quote=jurij]ez pontosan mit jelent: ICQ: 116314333?

    OFF: Van egy ICQ (az I Seek You, "kereslek téged" kifejezésből szójátékkal formált rövidítés) nevű üzenetküldő (chat-)program, amelyben a felhasználókat számmal azonosítják. Olyan ez, mintha az ICQ-s személyazonosságom, vagy telefonszámom lenne.

    [quote=jurij]karácsonyhoz közeledvén gyakrabban előjönnek egy kicsit emberibb érzések az emberekből.

    Leginkább azt látom, hogy mindenki egyre idegesebb, feszültebb lesz, mindenki egyre többet rohan, és mindenki a karácsonyi ajándékokról beszél. A normálisan elfogadott megközelítés már rég nem a szeretetről szól (lásd Valentin-nap...) függetlenül attól, hogy vannak, vagyunk még "ellenállók". :)

  • 2005-11-27 21:14:03

    Jurij, ez a blog sem egy közösségi portál. Mint általában minden blog, ez is az írója köré összpontosul (mégha nem is közvetlenül). Itt senkit sem érdekel, hogy én most csatlakozni fogok-e egy MLM céghez avagy sem. Maximum az én blogomban, de ott se érdekelt eddig senkit... ^^ Miért? Mert semmi közük hozzá. Az az általános életfelfogás, hogy mindenki úgy b*ssza el az életét (vagy nem), ahogy akarja. Ez most nem panaszáradat, szemrehányás stb, de ma különösen "ami a szívemen, az a számon" hangulatban vagyok. Lehet moderálni! De akkor már azt is elmondom, jurij, hogy egy másik felfogás szerint (szintén innen eredeztethető) a neten köttetett ismeretségek, melyek nem lépnek ki a való életbe (IRL - In Real Life), nem barátságok. Ezzel valamilyen szinten egyetértek. Valamilyen szinten...

    Most már át tudom érezni Gar hangulatát egy-egy kiábrándult bejegyzése után.

  • 2005-11-27 19:22:01

    Ha az emberekből nem csak a kalácsom környékén jönnének elő az emberi érzések (Te! Aggyá má egy huszast! De ketten vagyunk, aggyá má negyvenet! Meg egy cigit is! -- tavaly karácsonyi adalék), akkor talán ideális világban élnénk, legalábbis megközelítenénk az ideális világ eszméjét.

    (Megj.: Mostanában humánökológiát, avagy más néven együttéléstant is tanulok, ami egy meglehetősen depressziót keltő és öngyilkosságra késztető eredményeket elért tudományág. Nem kizárt, hogy kissé arrogánsabb vagy cinikusabb lettem az embertársaimmal szembeni hozzáállásomban. Na mindegy, majd elmúlik. Vagy nem.)

    Amúgy a forralt bort én is szeretem.

    Meg sok minden mást is ebben a (csak zárjelben: pénzérdekek égisze alatt) szétcseszett világban. A karácsonyt valahogy nem.

  • 2005-11-27 18:07:32

    mint mondtam, nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz.
    Dúalon ez pontosan mit jelent: ICQ: 116314333?

    bocs a tudatlanságért.

    azt hiszem ez a kérdés már nem a szeretet ünnepéhez kapcsolódik.

    viszont hogy a témánál maradjunk.
    kinn a téren, a vásárban mikor apósommal kimentünk most délután inni egy deci forraltbort (na jó 1- deci fehér 1 deci vörös volt, tehát dupla adag!) kaptam egy tál szarvashúsból készült székelykáposztát az ismerősömtől aki ott főzte bográcsban (egyébként 500 Ft/adag)

    azt gondolom ilyenkor karácsonyhoz közeledvén gyakrabban előjönnek egy kicsit emberibb érzések az emberekből.

    Szerintetek?

  • 2005-11-27 16:41:50

    Jah, köszönöm, fixálom... benn maradt. ^^

  • 2005-11-27 15:22:24

    Dúalon!

    Ezt írta ki a szerkeszt gomb elé:

    #404, publ. 3, Szerkeszt

  • 2005-11-27 15:21:26

    Egyszerűen csak ilyenre sikerült... Ez volt az első ilyen munkám. De éppen új külső/ke/t szándékozok adni neki. :)

    És igen, a legtöbbünk ismeri egymást személyesen is. Én mondhatom, hogy hála Dúalonnak...
    Nem nyáladzás, de nélküle nem hiszem, hogy valaha is megismerkedhettem volna ezzel a társasággal.
    :sor:

  • 2005-11-27 13:22:24

    és hogy ne csak mindig dicsérjek: megnéztem Molroth weblapját, kicsit világosabbra venném a színeket, de én ettől a weblap dolgoktól nagyon messze vagyok. (remélem ez most nem bántó észrevétel.)
    igaz az is lehet, (bár a Gyűrűk ura történet fiatalkorom kedvenc olvasmánya) hogy a törpök történetéhez ez tartozik.

    kiváncsi vagyok Bandi csatlakozik-e az MLM céghez? amint olvastam a naplóját van aki szeméyesen is ismeri a másikat (ha jól olvastam)

  • 2005-11-27 11:34:22

    Hát ja, cirka két évezred.. :D

    Jurij! Egyszerűen csak arra gondoltam, hogy nem alakítok ki semmilyen előítéletet /akár +, akár-/.
    Bárkivel szívesen szóbaállok, és ilyesmi, próbálok annyira önzetlen lenni, amennyire csak lehetek, aztán, ha látok ilyesmire legalább szándékot a túloldalon, akkor rendben, ha nem akkor meg... nos nincs annyira rendben, de azért nem küldöm el a sunyiba.

    Nehéznek nehéz, de Yoda mester óta tudjuk, hogy a sötét oldal útja sokkal simább, és könnyebben járható. ^^

  • 2005-11-27 05:10:54

    Hogy kire? Hát erre meg arra... tudod...!

    Egyébiránt, messze van már a karácsony. :)

  • 2005-11-26 22:00:05

    Jurij, természetesen nem nyáladzás, ha pozitív véleményt mondasz! Sajnos sokszor hízelgést kapok, azt igyekeztem megelőzni. Természetesen az mindig jól esik, ha normálisan elismerik a munkámat.
    Egyébként nekem is egészen furcsa volt, hogy valaki merte vállalni magát, és "ismeretlenként" hozzászólt a lap tartalmához. Őszintén szólva nagyon jó érzés volt, régóta dédelgetett álmom teljesült.
    Érdekes (vagy tán csak én látom bele?), hogy ráadásul mindez egy karácsony témájú bejegyzésnél történt!

    Garcius, a "vigyázzunk, emberek" résznél kire gondoltál?

  • 2005-11-26 20:42:32

    Vigyázzunk, emberek, ki ne utáljuk a kedves érdeklődőt! Egyébként én örülök, hogy egy az ismeretségi körömön teljességgel kívül lévő személy is felbukkant itt.

    Kedves jurij!

    továbbra is csak ismétlem magam: az itteni beszélgetések alapelve a "No offense!"; realizáltan. Talán ezért tudunk úgy beszélgetni, hogy az neked is tessen. :)

  • 2005-11-26 18:11:43

    Molroth
    ez elég nehéz lehet, mert szerintem vagy így, vagy úgy, de valahogy szerintem mindenképpen van hozzállásod, semlegesnek elég nehéz lehet.
    Ha már 1x elvárásod is van...

    Bandi
    ezt írtam: Pontosabban inkább úgy hogy nem igazán szeretem az embereket...

    Gar
    tetszik amiről itt beszélgettek és máshol hasonlóval még nem találkoztam, igaz még eléggé kezdő vagyok ezen az internet keresgélés-szerkesztés területen.
    (és tetszik Dúalon weblapja tartalmát és megjelenítését tekintve is.)
    ha ez nyáladzás ám legyen.

  • 2005-11-26 16:41:17

    Nem tudom, én nem álok hozzás a többi emberhez, sem pozitívan, sem negatívan, teljesen semleges vagyok.
    Viszont elvárásaim vannak, mégpedig a következőek:
    Pontosan annyit várok el a másiktól, amennyit én nyújtottam neki. /persze nem tárgyiasítva, hanem inkább leegyszerűsítve a puszta szándékokra, gesztusokra./
    Eddig bevált.

  • 2005-11-26 13:52:42

    Ez itt ugyan nagyon offtopic, de abban igaza van Garcius-nak, jurij, hogy itt szeretünk vitatkozni, és keveset nyáladzunk. :) Ha minden igaz!

  • 2005-11-26 11:21:20

    Utálni a másikat? Én ezért nem dícsérnék meg senkit. :P

  • 2005-11-26 05:12:52

    Akkor befogtam a pofám. (Időnként amúgy is túl nagy.)

    Egyébként, csak az nem tetszett, hogy megdícsérted a véleményeket és hozzászólásokat. Ez ugyanis egy kissé arrogáns dolog. Persze, megértem azt is, ha nem volt benne semmiféle arrogancia, de nagyon úgy hangzik, mintha mégis lenne benne. Na mindegy, ez is csak afféle "hangosan gondolkodom" megjegyzés volt. No offense!

  • 2005-11-25 21:51:56

    Kedves Gar!!

    gondolod, hogy a netre beírom az adataimat?
    de ha már itt tartunk 1967-ben születtem.
    :-(

  • 2005-11-25 20:23:41

    Jurij!

    Ne vedd powerkodásnak, csak azért írok rá, mert tőlem idéztél.

    Aszongyahogy... Én nagyjából 10 éve élek részben az idézett mondat szerint. (Részben, mert végeredményben nem mindenkivel szemben tartható ez az állapot.) Ha az e-mail címedben a 87 a születési dátumodra utal, akkor...

    (Hagyjuk lezáratlanul ez utóbbi mondatot.)

  • 2005-11-25 14:41:46

    "Lehet, hogy jobb, ha mindig utálok mindenkit. Legalább sohasem csalódhatok az emberekben. Vagy legalábbis megfelelnek az elvárásaimnak, mert nem várok tőlük semmit."

    Sziasztok!
    okos hozzászólások és vélemények.

    Gar-nak és a többieknek is!
    Én ezzel elég régóta így vagyok! Pontosabban inkább úgy hogy nem igazán szeretem az embereket és nem nagyon hiszek nekik. És mióta így vagyok, nem nagyon csalódom bennük, vagy ha igen az kellemes.
    (ez a gondolat egyébként teljesen ellentétes Szepes Mária gondolataival, akit nagyra becsülök és tisztelem.)

  • 2005-11-23 16:50:10

    Valóban?

  • 2005-11-23 16:35:48

    decemberben van karácsony

  • 2005-11-08 20:16:21

    OFF

    Az embert ritkábban dícsérik meg, mint vetik szemére a hibáit /főleg az én esetemben, az utóbbi időben ^^/. Ezért meg kell becsülni, ha valaki elismerően szól a másikról, én így gondolom. Köszönöm! :)

    Igazad van. Teljes mértékben igazad van, hisz az autoriteriánus magatartás ellen szóltál. :sor:

    /OFF

  • 2005-11-08 20:01:18

    OFF:

    Bandi!

    Kedvelem benned, hogy úgymond kétszer mérsz, egyszer vágsz. (Magyarul visszaolvasol és újragondolod a hozzászólásodat.)

    Egyébként az olvasott/tanult dolgok nem elvetendőek, nem is erre gondoltam. Csak arra, hogy bár nem elvetendőek, nem is többek a véleményformálás segítőinél. Viszont nem adják alapját a véleményformálásnak, legfeljebb csak támasztékát (utalhatunk egy-egy mondatra vagy bekezdésre, hogy "xy is ezt írja"). A saját véleményünk azért mégiscsak legyen a miénk...

    Persze, sohasem muszáj velem egyetérteni.

    ON

  • 2005-11-08 18:34:58

    Nem szokásom mások gondolatait a sajátomként beállítani. Ugyanakkor elkerülhetetlen, hogy ne befolyásolják a számomra elfogadható gondolatok a gondolkodásomat, így akár magamra is cáfolhatok minden tekintetben /önreflexió - quoted by gszebe/. Hiszen a gondolkodásom nem magától lett olyan, amilyen. Vagyis mindig mások gondolatait idézem a sajátomként.

    [quote=Gar]Ha már ennyire tudományos szeretnél lenni[...]

    Érzem belőle - a jogos - gúnyt. ;) Abbafejeztem. :P

  • 2005-11-08 17:58:47

    Gar:
    Nem remetelakban, a családommal :) Észrevesezm a reklámokat és ilyesmiket, csak próbálok nem foglalkozni velük. Vagyis minél kevesebbet.

    [i]Egyébként nem értem hogy lehet karácsonykor olyan dolgokat kapni, amit máskor nem. Ha már karácsony van, akkor költsünk többet?[/i]

    Cinikus vagy, de már megszoktuk :)
    Úgy lehet karácsonykor olyan dolgokat kapni, amiket máskor nem, hogy egy évben egyszer van pénzünk ilyen dolgokra. És mi pont a karácsonyt pécéztük ki ezen ajándékok vételére/adására. Mások lehet, hogy a szülinapot, vagy a "csak úgy"-ot, a szerencsésebbje ezek közül többet is.
    Hát így. :)

  • 2005-11-08 17:28:35

    Bandi!

    Ha már ennyire tudományos szeretnél lenni, akkor vedd figyelembe azt is, hogy az embert vizsgáló tudományok jelenlegi állása szerint semleges álláspont csak elméletben létezik. Tehát van pozitív és van negatív álláspont.

    És a negatív nem feltétlenül azt jelenti, hogy ártalmat vársz el másoktól. Persze, ez is egy fokozata, és valóban nem egészséges fokozat. Viszont van egy olyan fokozat is, amikor egyszerűen nem várod el az emberektől, hogy jót tegyenek veled vagy érted. Hogy ez a gondolkodásmód mennyire egészséges, az kérdéses. Viszont sohasem mondtam/írtam le sehol, hogy mentálisan egészséges lennék...

    Más: megkértelek, hogy ne idézz semmilyen formában. Úgy érzem, az előbbi bejegyzésedben nem a saját magadban kialakított véleményedet, hanem a könyvekből és (vagy) tanulmányokból összeszedett ismereteidet tetted közzé. Ha tévedek, akkor elnézést kérek. Ha nem, akkor nem fokozom tovább ezt a témát.

    (Bocsáss meg, Dúalon, ha ez nem ide való. Ha úgy érzed, hogy nincs itt helye, akkor töröld nyugodtan.)

  • 2005-11-08 16:08:36

    OFF
    Gar, az elvárások nélkülözése és a gyűlölet nem feltétlenül kapcsolódik egymáshoz. Én ezt úgy képzelem el, mint egy skálát, aminek van pozitív és negatív tartománya.
    Ha az elvárásaid negatívak, akkor lényegében azt várod el, hogy ártsanak neked. Az én véleményem szerint ez egy nem egészséges hozzáállás.
    Ha az elvárásaid a nullán lebegnek (vagyis nincsenek), akkor minden jónak örülni fogsz, illetve minden rossznak nem. Ez az egyensúlyi szint, amit én speciel igyekszek képviselni (kisebb-nagyobb sikerrel).
    Minél nagyobbak az elvárások, annál többet csalódik az egyén, amiről már egyszer írtam a blogomban.
    /OFF

    A témához annyit, hogy szerintem azért kelt visszásságot, mert olyan nézőpontot /sablont/ próbálunk ráhúzni a gazdaságra, ami nem illik rá. Pl. a gazdaságban nincs helye a szeretetnek szvsz. Ezért képmutatónak tűnik, ha ilyesmit hangsúlyoznak.

  • 2005-11-08 15:55:28

    Gondolom, egyedül karácsonyozol egy remetelakban. :) Másképpen nehéz elképzelni, hogy kizárd az arcbaordító külvilágot.

    Egyébként nem értem hogy lehet karácsonykor olyan dolgokat kapni, amit máskor nem. Ha már karácsony van, akkor költsünk többet?

  • 2005-11-08 13:37:14

    Molroth, nem a szocializmusban voltál még kisgyerek? ;)

    A hangulatot nem az üzletek meg a tv csinálja, bár tényleg bosszantó a felhajtás. Hanem otthon az ember, saját magának. Ha én azt akarom, hogy szép és meghitt legyen egy ünnep, akkor úgy rendezem, hogy az legyen. Kikapcsolom a tévét, és nem érdekel, hogy ki minek állítja be pro és kontra :)

    Ja és legalább van egy alkalom az évben, amikor megkapok olyan dolgokat is, amiket máskor nem :D Mondjuk nekem sose volt olyan gondom, hogy ha kis ajándékot kapok, akkor anyu most biztos kevésbé szeret...

  • 2005-11-08 12:28:12

    A karácsony nem is a szeretet ünnepe. Vagy az?
    Szerintem csak üzleti, politikai, és egyéb okokból lett az.
    Kiskoromban nagyon szerettem a karácsony előtti bazársorokat, üzleti dekorációkat, hasonlókat. Valahogy hozzátartoztak az ünnep hangulatteremtéséhez, ugyanakkor nagyon visszafogottak is voltak, nak ordítozta senki a fülekbe, hogy VÁSÁROLNI! VÁSÁROLNI!
    Ami most folyik, tisztára olyan, mint azok a bizonyos menyországban helyet biztosító jegyek a reformáció előtt.
    Nem baj, ha rossz szülő vagy, vagy rossz gyerek, vegyél valami drágát, és megdicsőülsz!
    Manapság én is csak átvészelem a karácsonyt. Karácsonykor még a tévéműsor is szarabb az átlagnál.

  • 2005-11-08 11:25:15

    Pont a mindent körüllengő álszenteskedés, az ajándékvásárlási reklámdömping és a megaglobál cégek mindenhol világító logói miatt undorodtam meg a karácsonytól. A többi külsőség is zavar, de ez a három mindenek felett.

    Emlékszem, legutóbb, amikor ajándékozós kedvemben voltam, készítettem a rokonoknak családonként egy-egy vacaktartó eszközt, ami valójában senkinek sem hiányzott az otthonából.

    Kókuszhéjból volt. Kicsit melós a becsiszolása. (Az a lényeg, hogy ügyesen bontsa fel az ember, a többi csak csiszolás és pillanatragasztó kérdése...)

    Jah, mégsem! Rendszeresen veszek valami apróságot a kedveseimnek. Egy csoki a nagylánynak, valami egyszerű és ragaszkodást nem keltő dolog a picurnak, hasonlók. Mert a szeretteink megajándékozásának semmi köze a naptárhoz. Legalábbis az én naptáramban nincs ilyen bejegyzés, hogy : "xy nap a szeretet ünnepe".

    Persze, lehet, hogy tévedek, és tényleg az a helyes, ha egész évben utálok mindenkit, és karácsony környékén felveszem a kedvesvagyok-álarcot. Nem is tudom...

    Lehet, hogy jobb, ha mindig utálok mindenkit. Legalább sohasem csalódhatok az emberekben. Vagy legalábbis megfelelnek az elvárásaimnak, mert nem várok tőlük semmit. (A többi moderációt igényelne, úgyhogy itt inkább befejezem.)

  • 2005-11-07 14:07:26

    Valamilyen szinten már áprilisban ;) Nem véletlenül ugyanolyan alakúak a csokinyuszik és a csoki mikulások.
    Egyébként ez az ünnep tényleg kezd inkább kicsit kínos lenni mindenkinek manapság, mint csaláidas és meghitt szvsz.
    Ami engem ezen felül a legtjobban irritál, hogy már minden műanyag! A műfenyő egy dolog (egyet is értek vele), de hogy az üvegdíszek az egész országból eltűntek, az nekem egy kisebb tragédia. Csak selejtes és ocsmány, ráadásul drága gömböket lehet kapni, amiken a perforálás is látszik. Én még emlékszem azokra az időkre, amikor a legnagyobb féltéssel lehetett csak elővenni a karácsonyfa-díszes dobozt, nehogy eltörjenek a csilingelő gömbök.
    Sajnos az évek alatt mind eltört, és ma sehol sem tudok egyszerű, piros színűeket szerezni...