Combinált oltás

2006. szept. 06. (szerda), 21:49, D. keze nyomán
Életképek, Csípős, Észosztó
Külsejét tekintve nagyon helyes, leginkább LEGO-ra emlékeztet, egyedül a BKV adaléka, a háromnapos verést idéző színű csík ront az összképen. A belső tér kapaszkodói hosszirányban szemlélve a kaller-fődémon neogót, benettonzöld templomát formálják, melyben serényen szorgoskodnak (a bérlettelen szüzeken) a kék-szivárvány aldémonok.

A fővárosi közlekedési vállalat péniszei - 54 méterrel - immár a leghosszabbak az egész világon. Kár, hogy hiába könyörögnek nekik, sehogyse akarnak működni.

Kezdődött a történet a peronok átépítésével: a cél az akadálymentesítés, de megcsúszhatott az a cerka, mert némely megállók akár 8 cm-rel is alacsonyabbra sikerültek a kelleténél. Üres villamosok mellett. Terhelt járművek esetén már csak négy centi hiányzik, amely pont ideális egy kerekesszékes ugratáshoz, vagy húzódzkodáshoz. BKV atyánk vallja az ősi reklámot: "egy kis torna senkinek sem árt"...
Az átvétel azonban "szemrevételezéssel" megtörtént, úgyhogy bakancs senki arcába nem épülhet.

Vidáman tekernek is az új státuszszimbólumok az amúgy szépen rendberakott peronok között. A betűző nap sikerrel veszi fel a harcot a hűtésnek csúfolt légbefúvással, a közlekedők a kiizzadt páratartalomnak és kazánbelsőt idéző hőmérsékletnek köszönhetően trópusi mikroklímáról (32 C˚-os kinti levegő mellett) érezhetően hűvösebb nagyvilágba szállhatnak ki - a multiprofilú BKV ajándéka a két megálló közti nyaralás, mindössze egyetlen jegyért.

Egyre több azonban az 54 méteres "döglött hús". Előbb csak le-leállnak, majd felsővezetéket rántanak magukra oszlopostól, később a megszokott egymásra mutogatás felvezetéseként az összeset visszahívják. A visszaengedett Combinok Ady kavicsait idézik, a hazai föld meg hiába szaggatja ruháit s szór hamut fejére: a nagy, sárga vasalók már csak a pöffeteg város tékozló fiának kaotikus bukdácsolását szimbolizálják.

A nép meg röhög. Joggal.