Nyugi, emberek, csak választás van...

2006. ápr. 11. (kedd), 00:02, D. keze nyomán
Mindennapok, Csípős, Észosztó, Fejemfalba
Korábban eldöntöttem, hogy az e-Arcon politika nem lesz, de kellően foglalkoztat a mostani helyzet ahhoz, hogy - személyes részét megvilágítva - írjak róla.

B-vel, egyik legjobb barátommal politikai nézeteink lényegében ellentétesek, de teljesen nyugodtan, egymás véleményét meghallgatva tudunk beszélgetni a jelen választásokról, esélyekről, és így tovább. Az alapvető intelligencia itt kezdődik.

Egyikünk sem tépked plakátokat, köpköd emberekre, és bár én továbbra is dühös vagyok, hogy várhatóan egy köpönyegforgató karrierista lesz a miniszterelnök (ne feledjük, hogy Gyurcsány KISZ-es volt, jelentett, és a rendszerváltás törte derékba a "párton" belül szépen induló karrierjét!), egyetlen dolog vígasztal: a rendszerváltás óta egy kormány sem kapott még 8 évet. Nem a személy, hanem az eredmények lényegesek.

A hétköznapok embereinek is felül kéne emelkednie a kicsinyes ellentéteken, és nem engedni elszabadulni a politika ürügyén személyes sérelmeik mérgét. Vitatkozni szinte kell, köpködni meg... nos, lehet.
Lássuk, ki mennyit ér!

Hozzászólni regisztrált és bejelentkezett felhasználók tudnak.
  • 2006-04-15 11:29:25

    Elnézést kérek szerény véleményem végett, de Dúalonnak igaza van, szerintem is a faszi félreértése folyik. A maró irónia lehet erős, de a fallosz és az X hasonló megközelítése ugyanannak, a másik oldalról (ez esetben nem pol. "oldalt" értve ez alatt).

    De azt a saját konkrét szavazatom leadása tükrében kissé durvának érzem, hogy aki SZÁNT SZÁNDÉKKAL, tudatosan és végig gondolva nem megy el szavazni (és nem azért mert nincs kedve, esik, jó az idő és a sör finomabb stb.) attól vonjuk meg a (pl. nemzeti) identitáshoz való jogát is! Azt is megmondom miért: mert kb. 1%-nyi önjelölt "politikus" az, aki arról győzködi - szigorúan négy évente (bár ez az utóbi időben kezd a szakaszosságból permanenssé válni) - a tisztelt (egyébként meg nem kicsit leszart) választót, hogy "Szavazz rám!" (copy r. by Sziámi). Nos, van az úgy, hogy az ember már besokal és aszondja "elmentek ti mindahányan a @%#~" legfeljebb cizellálja kicsit és NEM voksol. (És nem rajzol falloszt sem, mert csak.) Nem kell ehhez "divatanarchistának" lenni.

    Van abban valami mélyen szánalmas, ahogy a nemzet/ társadalom/ emberiség nevében (nem kívánt törlendő) mindenki hajlik rá, hogy kinyilatkoztassa a "közjót", miközben elfelejti, hogy a politikus is ember, a választó is ember, a hozzám (vagy máshoz) hasonló okoskodók is emberek, és mint ilyenek gyarlók.

  • 2006-04-15 07:57:54

    Nagyon érzékeny* vagy, Dúalon... (vagy csak engem edzettek keményre :D) Szerintem Aleph egyáltalán nem volt sértő, sőt! Még hízelgett is. :) Na, de make love, not flame! :D No offense és kiszálltam.

    *vagy egyszerűen túl büszke

  • 2006-04-14 11:31:12

    Nem érted a faszi álláspontját. Éppen arról van szó, hogy a választások vallásháborújában is embernek lehet maradni - ha Te nem mezőnbaszással, hanem más programmal, akkor úgy.

    A nem elmenni szavazni és a szavazni, de érvénytelenül kérdésben egyébként maradéktalanul egyetértek veled.

    Azt viszont személyeskedésnek veszem, ha ilyeneket írkálsz:
    "De hogy ezt még mindenféle viccekkel teszi a nagyközönség számára élvezhetőve, az idegesítő, az hogy Te ráharapsz ..."

    Lassan kezdj visszavenni az arcodból.

  • 2006-04-14 11:27:23

    Pár percig üldögélnem kellett volna, hogy ne írjak túl sok anyázást, de aztán úgy voltam vele, majd elnézést kérek ruton.

    Szvl, ez nem elgondolkodtató hanme felháborító. Ha nemesen szeretnék egyszerű lenni, akkor azt irnám, hogy ez egy okoskodó barom, aki tömény fasságot beszél. Na de ezzel nem érnék el semmit, csak puffogtatnék. :)

    Az hogy a kedves csipős urimeber odáig jutott szerény kis világaban,ahol egy jót enni napszemüvegben, majd baszni a réten már érték, az számomra szánalmas, és egyben nevetséges. De hogy ezt még mindenféle viccekkel teszi a nagyközönség számára élvezhetőve, az idegesítő, az hogy Te ráharapsz ...

    Nem kell ikszelni, megmondtam minden ilyen divatanarchistanak, h nem kell senkire szavazni. Jo szoveg, h majd en labbal szavazok, csak egy baj van vele, hogy nulla gondolkodasra utal. El kell menni valasztani, elo kell venni a tollat, és akkora faszt kell rajzolni, amekkorat csak bir az ember. Ha a valasztok negyven szazaléka nem megy szavazni, akkor arra azt mondjak tiszte részvetel, ha viszont negyven százalék érvényteenul szavaz, akkor arra mindenki felkapja fejét.

    Csak halkan és konnyek nélkul jegyeznem meg, aki nem ment el valasztani, es erre buszke, vagy nem megy el valasztani 23adikan, akkor az ne vegye a szajara se 48at, sem 56ot, mert nem ott kezdodik a magyarsag es anemzet, h szines vasznat hajtogatok a mellemre, hanem ott h ertelmezem azt amiben az oseim hittek, és ha tisztelem azt, akkor abban a szellemben cselekszem, és ettol valok tudatos magyarrá, nem a porhintestol.

  • 2006-04-13 15:50:13

    Csípős, de a legtöbb dologban igaza van. Tanulságosnak is mondhatnám.

  • 2006-04-13 15:14:04

    Bandi, egy pártról lassan már a legkevesebbet a programja mondja el. Jól ismert kampányfogás, hogy egymásra licitálnak a pártok, míg végül valaki akkorát mond, hogy arra rálicitálni már egyértelműen ökörség.
    Ekkor a másik rásüti, hogy hazudik, és indul elölről a móka.
    Jelenleg Magyarországon nincs olyan párt, mely képes lenne megvalósítani politikai programját.

    Aleph, felőlem folytathatjátok, nem véletlenül fogalmaztam úgy, hogy "Hacsak valaki nem ragaszkodik feltétlenül a további észosztáshoz"... egyszerűen nem látom értelmét, ehhez azért kevés időm van.
    Szerintem nem egyszer kiderült már, hogy nem épp az elleplezett problémák híve vagyok.

  • 2006-04-13 14:35:38

    Valószinü, hogy összefüggéseiben, ha csak azt hallod hogy három kilos egy kard rögtön tudsz mindent?

    Azzal, hogy bezárunk egy kényes beszélgetést, nem oldunk meg semmit, csak elleplezzük. Semmi értelme fenn tartani az ország politikai kettészakitottságát, tudom hogy ez most utópiaként hat, de ilyen kis helyeken dől el. Részemről tisztelem a véleményed, ezért ha másként nem döntesz akkor nem szólok hozzá a témához többet.

  • 2006-04-13 14:12:18

    Aleph, a flémmadarakat általánosságban értettem. Nem csak az e-Arcot látogatom.

    Ja, és a kardról igen sokat mond a súlya. ;)

    Ennyi

  • 2006-04-13 14:10:44

    Amikor politikára terelődik a szó, nagyon hangsúlyossá válik, hogy mit gondolunk* a másik pártról. Szerintem, amikor politikáról beszélünk, a pártok programjait kéne gorcső alá venni és megvizsgálni, hogy mennyire megvalósíthatő (és hogy megvalósítják-e). Többek között ezért lett számomra szimpatikusabb - sajnos már a szavazás után - az MDF és Dávid Ibolya. Az Orbánnak írt válaszlevele, bár szerintük nonszenz, szerintem nagyon megállja a helyét. Nagyon sok múlik azon, hogy az államháztartási hiány ne haladja meg a GDP 60%-át.

    *Gondolok itt arra, ahogy felfogjuk egyes politikusok tetteit. Ha nem vagyunk jó véleménnyel valakiről, értelemszerűen könnyebben hisszük azt, hogy amit tesz, csakis rossz lehet és így állítjuk be (a negatívumokat hangsúlyozva). Bocs, ha kissé zagyva.

  • 2006-04-13 13:55:39

    Nah, kialakultak a táborok (Yam, Aleph, Bandi vs Molroth, Dúalon), és azt hiszem, mindenki kifejthette a véleményét.

    A politika kellően ingoványos talaj ahhoz, hogy csak nagyon kevés biztos állítást lehessen tenni. Hacsak valaki nem ragaszkodik feltétlenül a további észosztáshoz (abszolút neutrális értelemben), akkor szerintem hanyagoljuk a témát.

    A jövőben figyelni fogok rá, hogy ne terheljem olvasóközönségem bármiféle politikai jellegű írással. Igazából nem is szándékoztam, csak nagyon foglalkoztatott, zavart a helyzet, és nem bírtam ellenállni a kísértésnek.

  • 2006-04-13 13:54:30

    Politikáról nem is lehet szubjektív élményekre hagyatkozva beszélni, Molroth, de ezt már írtam neked máshol is. Flame-elés pedig csak akkor jöhet szóba a részemről, ha a személyem sértve van, vélem stb. De mivel politikáról van szó, ami nálam azt jelenti, hogy egy meghatározott ideológiát követ mindenki, mivel szerinte ez a siker receptje, nem áll fenn a veszély.

  • 2006-04-13 13:45:41

    Kérem, a szocializmusban hol beszélhetünk karrierről? Érdekes paradoxon, nem?

    Gy.F.-et megértem. A szocializmusban is volt lehetőség arra, hogy hatalomhoz jusson az ember. Miért kellene elfolytani magában bárkinek is a vágyat? '90 előtt erre úgy volt lehetősége, hogy KISZ tag lett (persze ez nem emberbaráti kötelezettségekkel járt), '90 után meg, ha sportminiszter (vajon akkor háborgott bárki is?) és miniszterelnök.

    Szvsz a Fideszt is elő lehetne venni nagyon sok mindenért, köztük az MDF jelöltjeinek bizonyított megfenyegetéséért vagy egy egyházi személy, egy plébános ellen elkövetett vétekért.

    Dúalon, óh, hát néha bekukkantok ide is, oda is. :) A politikára meg ki van hegyezve az orrom. :D

    Aleph-fel egyetértek.

    Edit:
    Basszus, de gyorsak vagytok! :D

  • 2006-04-13 13:38:52

    Államadóság. Nem lehet egyenlőséget vonni két ország közt, még ha dekára ugyanannyi az államadóságuk akkor sem. Az államadóságot kb hat másik mérőszámmal együtt szokták elemzni, közte a gdp, munanélküliség, egyéb. Ez olyan mintha egy kard minőségét a súllyáról állapítanád meg.

    Flémmadarak? Rám gondolsz vagy Andrisra?

  • 2006-04-13 13:33:05

    Dú, nem. Nem puccsra gondoltam, hanem arra, hogy mit fognak kezdeni az államkasszával. A nagy dübörgésben ugyanis kb Törökországgal, és Brazíliával kerültünk egy szintre államadósságügyileg.

    Amúgy szerintem neten nem lehet a témát kivesézni, mivel rögtön rázizzennek a flémmadarak. Meg még ezer dolog miatt.

  • 2006-04-13 13:14:22

    A karrierépítés nem egyenlő a karrierizmussal.

    Nem a kormány eltávolítása történt konstruktív bizalmatlansági indítvánnyal (nem nyilatkozattal), hanem Medgyessy-é, a miniszterelnöké.
    A Weimari Köztársaság jogi metódusát a rendszerváltáskor ('90-ben) vette át a magyar alkotmány. A képviselők legalább ötöde szükséges benyújtásához, és az indítványnak azonnal javasolnia is kell a következő miniszterelnököt; az elfogadás azonnali kinevezést is jelent.

    Medgyessy közvetlen tanácsadója volt Gyurcsány, aki rögvest utána át is vette a miniszterelnöki posztot. Jól végezte a munkáját!
    Természetesen nem arról van szó, hogy Medgyessy-t leváltatta Gyurcsány. Előbbi - érzésem szerint - inkább báb volt, és az újszocialista image felépítésébe számos hibájával, korával, Kádár-csókjával (ha feltétlenül kell, előkerítem a képet) nem fért bele.
    Inkább határmezsgyékről, így is, úgy is magyarázható trükközésekről van szó, amit persze nehéz megragadni. De azért elgondolkodtató, nem? Ennél többet nem is szeretnék.

    "Nem a kisz a lényeg" Miért irtad elsőnek a vádak közé?


    Igazad van, rosszul fogalmaztam.

    Megvan az az "előnyöm", hogy egy kedves, szavahihető ismerősömnek beosztottja volt Gyurcsány. Az illető nem politizál, távol áll tőle bárkit is befeketíteni, és még így is mesélt róla, Gyurcsány milyen ember is.
    Ezt törvényszerűen kétkedve fogadod, de mondjuk akkor tedd mellé az oly kézzel fogható videót, amit Bandi lentebb belinkelt (és amelyet egy bevallottan SZDSZ-es (!) riporter készített). Önmagában egyik sem támadhatatlan, de nincsenek egyedül, és a sok példa már ismét csak elgondolkodtató.

    Az olyan személyes meglátásokba, mint jelenlegi miniszterelnökünk mentalitása, metakommunikációja, nem szeretnék belemenni, mert végeérhetetlen, és alapvetően szubjektív vitát generálna.

    Nem szeretem, ahogy a Fidesz politizál, és emberként számomra Orbán sem rokonszenves.
    Azt sem szeretem, ahogy az MSZP politizál (bár elismerem, ügyesebben szól a tömegekhez), az viszont elkeserít, hogy Gyurcsányról ennyire nem látják az emberek a valós lényét.

    Talán azért érezted "katyvasznak" (nem ismertem a szót, csak gondolom, mire érthetted) az eredeti írásom, mert erősebben a politikával kapcsolatos érzéseimről, mint a tényleges helyzetről szól. De ezt írtam is.

    Abban egyébként egyetértek Molroth-tal, hogy kár ezeket a témákat itt és most feszegetni.
    Az arénaharcok, a futballmeccsek, és a választások nagyon hasonló jellegeket mutatnak. Remélem, érti mindenki.

  • 2006-04-13 13:03:12

    A karrier építésről szerintem nem túl okos Gyurcsany eseteben beszelni, o legalabb dolgozott, mielott politizalni kezdett, mig Orban az iskolapadbol ult at a parlamanetbe, egy napi melo nelkul. Utana nem talalta meg a számitasat mint liberalis es atment jobbra. Ki itt karrierista? A mások jelentését honnan veszed, mert én erröl nem hallottam, és kiváncsi lennék, hogy ki is mikor bizonyitotta ezt.

    Megbuktatni a fönököt, és konstruktiv bizalmatlnsági nyiltkozattal eltávolítani a kormányt, nem egyenlő, ne csussztassunk, vagy fogalmazzunk erősen, mert az más térfele.

    "Nem a kisz a lényeg" Miért irtad elsőnek a vádak közé?

    Ha belekezdesz a politizalásba, akkor szerintem egy tisztesséegesebb posttal kelett volna, mert ez egy katyvasz.

    És azért fogalmazok durvábban, mert nekem személy szerint nem ott kezdődik az intelligencia, hogy valaki mer beszélni egy jobbossal, hanem ott hogy erősen és értelmesen képes ütköztetni a véleményét, nem folyamatos reszketésben, hogy rálép a másik tyúkszemére.

  • 2006-04-13 12:33:43

    Remek, hogy pont ezalatt a bejegyzés alatt indult meg az észosztás...

    Nocsak, Bandi, errefelé? Egyébként már április 5-én, hajnali 3 órakor láttam a videót, de azért kösz az ajánlatot.

    Yam, neked tényleg semmit nem számít, ha valaki pusztán a karrierépítés céljából másokat jelent, másokon átgyalogol, sőt, a saját főnökét megbuktatja?
    Ne csináld, hogy nem érted! Itt nem a KISZ a lényeg.

  • 2006-04-13 12:28:18

    "ne feledjük, hogy Gyurcsány KISZ-es volt, jelentett, és a rendszerváltás törte derékba a "párton" belül szépen induló karrierjét!"

    omg :D
    Fel orszag KISZ-es volt, koztuk Orban is, ha mar ez egy merce manapsag. KISZ taborokban voltak a legnagyobb partyk :)

  • 2006-04-13 12:09:13

    Óh, akkor ez neked nagyon fog tetszeni, Dúalon. (48MB wmv) :lol:

  • 2006-04-13 11:31:58

    Csak nem arra gondolsz, hogy valaki esetleg tanácsadóként megbuktatja a saját főnökét? :)

  • 2006-04-13 09:09:36

    Én azért nem innék előre a medve bőreére.. Könnyen előfordulhat, hogy csak hat lesz.
    ;)

  • 2006-04-12 21:38:07

    ahogy beszélgetek emberekkel, nagyon sokan vannak - köztük én is- akiket ez a 8 év "vigasztal".