T-Online! T. Online?

2006. jan. 12. (csütörtök), 20:03, D. keze nyomán
Mindennapok, Csípős, Dühből, Fejemfalba
Szereplők:
Egy Barát (továbbiakban B.)
"tisztelt" online, mint gyűjtőfogalom (továbbiakban T. Online)
Narrátor (én)

Idő:
December 18-tól napjainkig

I. szín
Hétfő. B. helyi, vezeték nélküli hálózatát szereli, működő ADSL kapcsolatát lövi össze a wireless routerrel. Kábeleket kihúzza, átdugja, mindent beállít - internete mégsincs.
B. két órája próbálkozik, majd telefonál. Narrátorral órákat beszélnek, kipróbálnak minden lehetséges beállítást.
Lassan kezd körvonalazódni, hogy B. ADSL modeme feladta evilági küzdelmét. B. káromkodik, egyre többet.

II. szín
B. kérésére narrátor a netet böngészi ADSL modemek után. Egy eladót sikerül találniuk a számítástechnikai boltok szemétdombot megszégyenítő halmában, B. pedig már előre látja végzetét: irány a messzi észak, ha ADSL modemet akar.
Messzi észak azonban cégkivonat másolatát kéri (!), és azzal együtt is csak eskü mellett ad el otthoni használatra ADSL modemet (mivel ők csak nagyker, meg amúgyse adnak el DSL modemet, nehogy lopják az emberek a netet - hogymi?).
Kérdések fogalmazódnak meg.

B-n kezdenek megmutatkozni a netelvonás tünetei, a hálóval szorosan összefüggő munkáiban gyülekező lemaradásairól már szót sem ejt.

III. szín
B. beállítja új ADSL modemét. Vár, csuklást okoz többfelé, majd kilátástalanul felhívja a T. Online segélyközpontját. Ott lelkesen felveszik a hibabejelentést a visszahívás ígérete mellett.

IV. szín
Látni, amint a nap lemegy, majd ismét felkel.
T-Pont, B. egy ott dolgozó ismerősével beszélget. Légzése egyre gyorsul, arca súlyosan torzul, amint kiderül, T. cégnél még csak nem is tudnak ilyen hibabejelentésről (!). Megígérik, hogy az újra felvett hibabejelentésre 72 órán telefonál valaki, hogy mikor mennének ki (tehát még nem mennek, egyenlőre csak telefonálnak). A 72 órát ki is használták.

V. szín
B. megunja a normál szerelőkre való várakozást, a T. cég szuperszervíz szolgálatát hívja fel, akik 5.000 forint ellenében (ha sikerül kijavítaniuk a hibát) ki is szállnak.
Összeesküvés-elméletek lebegnek a levegőben. A szuperszervízesek sem tudják belőni az internetet, kiderül, hogy a központban van valami súlyosan elbaszva. Nekik is több ismerős ismerősén át telefonálgatva mondják el, hogy a T. Online le sem jelentette a hibát a T-Com felé...

A kis magyar valóságshow további fejezetei
A T-Online végül telefonált (nagy nehezen), és elmondták B. 82 éves nagymamájának a nagy ADSL-helyzetet (aki nyilván érdeklődve hallgatta, mivel fogalma nem lehetett a dolgokról), majd megígérték, hogy 10 perc múlva menni fog a net. A rákövetkező napokban már telefonvonal sem volt, végül lett minden, ekkor a T-Online ismét szervízelt (mert ugye náluk még szerepelt egy hibabejelentés), és ismét nem volt net (akkor már azért könyörgött B., hogy hozzá ne nyúljanak semmihez).
Az utóbbi napok tanulsága szerint már van internet is, telefon is B-nél, aki öregedett három évet, az internetet nélkülözve kínlódott a munkáival, pénzkereseti lehetőségeivel, a kötelező segítségnyújtásért kifizetett 5k-t (+ ugye az ADSL modem árát), és két és fél órát telefonált az ügyfélszolgálattal - amely 2,5 órát ki is számláztak neki (!).

Itt tartunk ma, Magyarországon, az EU küszöbén (belül?), a XXI. században.

Személyes meglátásaim
- az ISDN akciós csomag megszüntetése óta nem vagyok hajlandó a néhai Matáv bármely csoportjától bármit is rendelni, kivéve a vezetékes telefont, mivel arra más lehetőség nincs
- A kiszámlázott közönségszolgálati hívásokkal kapcsolatban csak a legkülönfélébb helyekre történő felhelyezésekről és ráhúzásokról szóló történetekre utalnék.
- A Matáv internetes részlegének sorozatos névváltoztatásai kísértetiesen emlékeztetnek a rendszerváltásra: a szlogen más lett, a tartalom, a személyek, a minőség (hiánya) alig változtak.
A történet a dráma műfaji követelményeinek megfelelően három napban játszódoot volna, sajnos ez bőven több, mint három hétre sikeredett.
- Ezúton is üdvözölném a szájbatett T-csoportot, és remélem, az üzenet mindenkihez eljut.